söndag, oktober 15, 2006

Första bloggen


Så nu har även jag tagit åt mig denna form av delgivning av livets mer eller mindre intressanta detaljer. För närvarande vet jag inte hur aktiv jag kommer vara med mitt bloggande, men det lär ju visa sig nu ellerhur.

Nu för tiden kretsar mitt liv runt mitt nyligen påbörjade examensarbete, jag gjorde igår mitt första trevande, men tämligen lyckade försök att utföra fältarbetet. Jag ska samla in en massa jord och barr för senare analys =) låter kul va, som äkta mompare dvs. Mark- och miljöstudent, finner jag denna övning ganska givande. Så om någon som råkar känna mig läser detta och funderar på vart jag håller hus om dagarna, så är det bara att åka typ 10 mil ut i obyggden och titta i nån grop, så sitter jag säkert där och tuggar jord =) Vilket jag faktiskt gjorde idag =) låter nog knepigt, haha. Det är en annorlunda men fullständigt klockren metod för att bestämma kornstorlek om man råkar vara lite osäker. Nu ska ni inte få några konstiga bilder av mig här =) det är inte så att jag stoppar munnen full och mumsar i mig av den aningen oaptitliga sörjan, ne man tar bara lite mellan tänderna o känner på det =)

Jaja pga. det påbörjade ex-jobbet känns det som jag efter många långa dagar av förtvivlan, börjar närma mig slutet på min tid som student. Det kanske finns ett liv efter detta ändå?? Fast nu ska jag inte bli djup och börja analysera livskvalitet och sånt, det finns ännu många svåra dagar kvar och det kommer säkert innebära ett antal dunk med huvudet i köksbordet innan jag kan titulera mig som magister i markvetenskap. Fast det känns ändå betydligt bättre än för ett år sedan, då var jag ganska nära att hoppa av utbildningen. Fast det gjorde jag inte, ne jag tog mig i kragen och sa till mig på skarpen att sluta fjolla runt med sådana låga tankar i huvet =)

Jaja, detta är nog inte någon särskilt intressant blogg =) jag får se till att den nästföljande blir bättre, men jag ger inga som helst garantier för detta. Jag är lite så när jag börjar skriva att det bara kommer några meningar som kanske hellre borde stannat i mitt huvud.

Det var allt för nu/C


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida