måndag, oktober 16, 2006

Seg dag


Denna dag har varit riktigt seg, jag har suttit med en kursare och jobbat på ett projektarbete i systematik (Zzzzzz....) grymt tråkigt, inte alls på grund av sällskapet, ne det är helt ok, utan på grund av att min lilla gråa geléklump till hjärna inte kan finna någon som helst mening i detta arbete. Man ritar upp en massa träd som representerar släktskapet mellan olika arter "Same shit" säger jag =) Jaja, min inställning till detta, som av vissa kan tyckas vara aningen fientlig, kanske ändå till viss del förklaras av att jag är grymt trött. Fast glöm det, det är en mycket dålig och allt för vanlig ursäkt för människors butterhet, jag är helt enkelt inte intresserad =) Mitt intresse för djurliv, som för övrigt är ganska stort, sträcker sig inte till att skriva ettor och nollor på en dator och sedan utbrista, halleluja det finns ett samband mellan Methles cribatellus och Celina imitatrix. Nej jag vill hellre gå i skogen och konstatera att en ny population av hare etablerat sig på ny mark t.ex. =) Fast nu när jag läser denna kurs så måste jag väl skärpa mig och avsluta den oxå, det är ju faktiskt sista veckan på kursen så det e lite tokigt att strunta i det nu =)

Ne nu är det nog dags att försöka göra något konstruktivt av denna kväll,
lev väl/C

1 kommentarer:

Blogger Linda sa...

Tjenare! Haha...du har länkat till min blogg utan att jag visste att du hade en :) Ha det så bra, nu ska jag länka till din =)

8:19 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida